ul. Asnyka 12, Koszalin
Regulamin świadczenia zabiegów i usług kosmetycznych
§ 1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin salonu, zwany dalej „Regulaminem”, określa zasady korzystania z usług kosmetycznych świadczonych w GENOBEAUTY, który zlokalizowany jest pod adresem Koszalin, 75-003 ul. Adama Asnyka 12 i posiada stronę internetową www.genobeauty.pl, zwanego dalej „Salonem”.
- Klienci Salonu mają obowiązek zapoznania się z Regulaminem przed przystąpieniem do dowolnego zabiegu kosmetycznego, zwanego dalej „Zabiegiem” bądź usługi kosmetycznej zwanej dalej „Usługą”.
- Ilekroć w Regulaminie jest mowa o Usługach lub Zabiegach, rozumie się przez to wszystkie usługi lub zabiegi świadczone przez pracowników Salonu na rzecz Klientów w jego siedzibie.
- Skorzystanie z dowolnej Usługi czy Zabiegu w niniejszym Salonie jest równoznaczne z akceptacją postanowień Regulaminu. Każdy Klient ma obowiązek stosować się wprost do jego postanowień od momentu wyrażenia świadomej zgody na Zabieg czy Usługę aż do jego/jej zakończenia.
- Niniejszy regulamin nie jest regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i dotyczy wyłącznie usług świadczonych w placówkach stacjonarnych.
§ 2
Klienci
- Klientem Salonu może być dowolna osoba fizyczna, która jest pełnoletnia.
- Salon dopuszcza korzystanie z Usług i Zabiegów przez osoby niepełnoletnie, powyżej 13 roku życia, za wyraźną zgodą ich rodziców, opiekuna lub przedstawiciela ustawowego.
- Zgoda rodzica, opiekuna lub przedstawiciela ustawowego musi zostać wyrażona w miejscu wykonywania Zabiegu bądź Usługi, poprzez podpisanie odpowiedniego dokumentu. Następnie – po wyrażeniu takiej zgody – osoba małoletnia może samodzielnie przebywać w Salonie podczas wykonywania Zabiegu bądź Usługi.
- Pracownik Salonu jest uprawniony do zażądania zgody wymienionej w § 2 pkt 2, jeśli z oferty Salonu chce skorzystać osoba małoletnia. W przypadku braku jej otrzymania, Pracownik Salonu może odmówić wykonania Zabiegu bądź Usługi oferowanej w Genobeauty.
§ 3
Standardy pracy Pracowników Salonu
- Pracownicy Salonu są odpowiednio przeszkoleni do pracy na zajmowanym przez nich stanowisku. Tym samym posiadają wszelkie wymagane certyfikaty, atesty i zezwolenia na pracę w tym charakterze.
- Pracownik Salonu, przez przystąpieniem do Zabiegu lub Usługi, jest zobowiązany sprawdzić stan higieny i wyposażenia swojego stanowiska pracy. Jednoczenie ma obowiązek posiadania odpowiedniego zapasu materiałów higienicznych, jednorazowych i ochronnych oraz wysterylizowanych narzędzi.
- Pracownik, przed przystąpienie do Zabiegu lub Usługi, jest zobowiązany do wykonania dezynfekcji rąk i przedramion do wysokości łokci oraz całego stanowiska pracy i narzędzi wielokrotnego użytku. Te same czynności pracownik wykonuje w czasie Zabiegu lub Usługi, jeśli przerywa jego ciągłość oraz po ich zakończeniu.
- Pracownicy Salonu zobowiązani są utrzymać dłonie i paznokcie w takim stanie, aby zminimalizować ryzyko zadrapań i skaleczeń.
- Pracownicy Salonu są zobowiązani do upięcia włosów, tak aby zminimalizować ryzyko przedostania się ich w obszar wykonywania Zabiegu lub Usługi.
- Pracownicy Salonu są zobowiązani do przestrzegania przepisów Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz przepisów przeciwpożarowych.
- Wszelkie odstępstwa od powyższych zasad Klienci powinni niezwłocznie zgłosić właścicielowi, menedżerowi lub innemu członkowi obsługi Salonu, który prowadzi w danym momencie dyżur.
§ 4
Higiena i bezpieczeństwo
- Powierzchnie płaskie oraz inne elementy wyposażenia Salonu, z którymi Klient nie ma bezpośredniego kontaktu podczas Zabiegu lub Usługi, są dezynfekowane lub sterylizowane co najmniej raz dziennie.
- Pracownicy Salonu są zobowiązani do wykonywania regularnych badań zdrowotnych w celu wyeliminowania wszelkich chorób, infekcji, schorzeń i dolegliwości, które mogłyby narazić Klientów na uszczerbek na zdrowiu lub przenieść się na Klientów.
- Pracownicy Salonu z otwartymi ranami i skaleczeniami lub sączącymi się zmianami skórnymi, niedającymi się właściwie zabezpieczyć przed kontaktem z ciałem Klienta, są wyłączani od świadczenia usług kosmetycznych do czasu całkowitego usunięcia powyższych odstępstw.
- W przypadku zranienia Klienta podczas Zabiegu lub Usługi, Zabieg jest natychmiastowo przerywany. Następnie miejsce zranienia jest niezwłocznie myte, dezynfekowane i zabezpieczane sterylnym opatrunkiem stosownym do skali zranienia. Zabieg przerwany jest dokańczany w dogodnym dla Klienta terminie, bez dodatkowej opłaty, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i wyłącznie po całkowitym wyleczeniu.
- W Salonie mają zastosowanie wyłącznie preparaty do dezynfekcji dopuszczone do użytku w gabinecie kosmetycznym.
§ 5
Świadczenie usług kosmetycznych
- Usługi i Zabiegi kosmetyczne odbywają się w godzinach pracy salonu.
- Przed przystąpieniem do Zabiegu Pracownik przeprowadza z Klientem wywiad w celu ustalenia czy na stan zdrowia Klienta, przebyte lub obecne choroby, jak również tryb życia nie stanowią przeciwwskazań do odbycia Zabiegu lub nie stwarzają ryzyka wystąpienia skutków ubocznych oraz w celu ustalenia zaleceń pozabiegowych.
- Udostępnienie danych osobowych przez Klientów na ankietach, kartach klienta czy w programie lojalnościowym jest równoznaczne ze zgodą na przetwarzanie danych przez Genobeauty z siedzibą przy Koszalin, 75-003 ul.Adama Asnyka 12, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2019, poz. 1781).
- Każdy Klient musi zostać zaznajomiony – przez Pracownika Salonu – o przeciwwskazaniach, skutkach ubocznych i zaleceniach pozabiegowych każdego wykonywanego na nim Zabiegu lub Usługi. Jednocześnie Klient przystępując do Zabiegu wyraża na niego zgodę i posiada pełną świadomość wyżej wymienionych czynników – akceptując je.
- W przypadku najpoważniejszych Zabiegów i powikłań Pracownik Salonu ma prawo odebrać pisemne potwierdzenie wyrażające zgodę na Zabieg. Jednocześnie może też odmówić wykonania Zabiegu przy braku woli złożenia takiego oświadczenia przez Klienta.
- Klienci, przed rozpoczęciem Zabiegu lub Usługi, mają obowiązek powiadomienia Pracownika o wszelkich dolegliwościach i przeciwwskazaniach, które mogą wpłynąć na przebieg tych działań. W szczególności o: chorobach serca, używaniu rozrusznika serca, chorobach nowotworowych, stanach zapalanych w fazie ostrej, przebytej żółtaczce i innych chorobach zakaźnych, ciąży lub okresie połogowym, posiadanych protezach lub wkładkach (np. domacicznych), przyjmowaniu leków zmniejszających krzepliwość krwi oraz niestandardowych reakcjach na widok krwi lub przerwanej ciągłości tkanek ciała.
- Klient oświadcza, iż przed rozpoczęciem uczestnictwa w zabiegach uwzględni swój stan zdrowia i nie przystąpi do nich, jeżeli ze względu na stan zdrowia, mogłyby mieć one wpływ na jego życie, zdrowie, komfort fizyczny lub psychiczny.
- Każdorazowo, gdy Zabieg lub Usługa nie jest wykonany w serii, w której odstępy między kolejnymi Zabiegami wynoszą maksymalnie 7 dni lub przed rozpoczęciem kolejnej serii, która następuje po okresie dłuższym niż 14 dni, Klient winien potwierdzić aktualność wywiadu i przekazanych informacji.
- Klient jest obowiązany do nieposiadania w czasie Zabiegu lub Usługi jakiejkolwiek biżuterii. Wszelkie kosztowności winny być przechowywane przez Klienta na jego odpowiedzialność.
- Klienci zobowiązani są do natychmiastowego poinformowania Pracownika Salonu o pogorszeniu swojego samopoczucia w trakcie wykonywania Zabiegu lub Usługi.
- W razie wątpliwości w zakresie bezpieczeństwa przeprowadzenia Zabiegu, Pracownik może odmówić jego przeprowadzenia.
- Pracownik ma prawo odmówić przeprowadzenia Zabiegu także w przypadku, gdy poweźmie wątpliwość czy Klient nie planuje wyłudzić Zabiegu bądź Usługi oraz gdy stwierdzi pozostawanie Klienta pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
§ 6
Płatność
- Klient jest zobowiązany do zapłaty za wykonane usługi kosmetyczne zgodnie z aktualnym Cennik Zabiegów i Usług. Cennik jest dostępny w formie fizycznej w Salonie oraz dostępny w Internecie pod adresem: www.genobeauty.pl
- W Salonie udostępnia się następujące sposoby zapłaty za Usługę, Zabieg lub produkty: płatność gotówką w kasie, płatność kartą płatniczą w terminalu, płatność BLIK.
- Salon zastrzega sobie prawo do wprowadzenia tymczasowych promocji, voucherów czy pakietów zabiegów. Zasady dotyczące ich zakupu oraz czasu trwania, zostaną uregulowane w odrębnym regulaminie.
- W Salonie dostępne są także Karnety, płatne z góry, uprawniające do skorzystania z określonej liczby Zabiegów w określonym czasie.
§ 7
Odpowiedzialność
- Klienci Salonu odpowiadają bez ograniczeń za wszelkie uszkodzenia wyposażenia znajdujące się w Genobeauty. Za uszkodzenia spowodowane przez osoby niepełnoletnie (w tym te, które korzystają z Zabiegów lub Usług) odpowiedzialni są ich przedstawiciele ustawowi.
- Salon ponosi odpowiedzialność za nienależyte wykonanie Zabiegu lub Usługi przez swoich Pracowników.
- Niezastosowanie się Klienta do postanowień Regulaminu lub złożenie nieprawdziwych oświadczeń w przedmiocie swojego stanu zdrowia i przeciwwskazań lub w wywiadzie, skutkuje wyłączeniem odpowiedzialności za wykonany Zabieg lub Usługę po stronie Salonu.
- Salon nie odpowiada za niezadowolenie Klienta z efektu końcowego Zabiegu lub Usługi wynikającego z subiektywnych odczuć Klienta, jeśli został on wykonany w sposób profesjonalny, zgodny ze sztuką kosmetyczną i w sposób nieustępujący ogólnie przyjętym standardom.
- Z zastrzeżeniem przepisów obowiązującego prawa, właściciel oraz Pracownicy i Podwykonawcy nie są odpowiedzialni za urazy, utratę zdrowia w Salonie w wyniku jego użytkowania, o ile nie ponoszą winy.
§ 8
Mienie klienta pozostawione w salonie
- Na terenie Salonu do dyspozycji Klientów pozostaje wyznaczone przez Salon miejsce, w którym Klient może pozostawić swoje rzeczy (mienie) podczas Zabiegu lub Usługi.
- Przed opuszczeniem Salonu Klient zobowiązany jest zabrać wszelkie swoje rzeczy, w tym swoje rzeczy pozostawione w wyznaczonym miejscu na czas wykonania Zabiegu lub Usługi.
- Zaleca się nieprzechowywanie w wyznaczonym do przechowywania rzeczy w Salonie miejscu rzeczy o znacznej wartości.
- Salon nie ponosi jednak odpowiedzialności za jakiekolwiek rzeczy pozostawione poza miejscami przeznaczonymi do ich pozostawienia, w szczególności rzeczy wartościowe (w tym m.in. torby, plecaki i torebki), które Klient powinien zatrzymać przy sobie.
§ 9
Rezerwacje
- Klient może umówić termin wykonania Zabiegu lub Usługi w Salonie poprzez rozmowę telefoniczną/kontakt e-mail/wiadomość przez media społecznościowe, takie jak Fb:genobeauty_aleksandra_sominka.
- Jeśli klient zamierza odwołać wizytę, preferujemy poinformowanie Salonu o tym fakcie najpóźniej 24 godziny przed jej rozpoczęciem.
- Rekomendujemy przyjście 15 minut wcześniej do Salonu, który w tym czasie oferuje przestrzeń na wyciszenie i możliwość skorzystania z napojów.
- Jeśli klient się spóźni ponad 15 min na umówioną wizytę to na jego życzenie jesteśmy w stanie wykonać Zabieg bądź Usługę, które jednak odbędą się z wyłączeniem poszczególnych ich etapów (z wyjątkiem etapów, które mają określony, minimalny czas trwania). W takiej sytuacji cena za Zabieg lub Usługę będzie regularna, zgodna z cennikiem Salonu.
- W przypadku opóźnienia się Zabiegu lub Usługi z przyczyn leżących po stronie Salonu, w tym Pracownika, żaden z etapów nie zostanie skrócony.
- Salon zastrzega sobie prawo do odwołania terminu Zabiegu lub Usługi na 24 godziny przed jego terminem. Salon jednocześnie uzgodni z Klientem nowy termin Zabiegu lub Usługi.
- Pierwszeństwo na termin wykonania Zabiegu mają Klienci, którzy dokonali rezerwacji.
- Jeśli klient jest niedyspozycyjny zdrowotnie – zwłaszcza na tle choroby zakaźnej – to rekomendujemy odwołanie zarezerwowanej wcześniej wizyty, aby zadbać o wspólny komfort Pracowników Salonu i innych klientów.
- Salon zaleca wizytę w Salonie bez osób towarzyszących.
§ 10
Reklamacje
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji sposobu wykonania Zabiegu i Usługi (lub ich efektów) w terminie 48 godzin od jego wykonania lub wystąpienia niepożądanych efektów Zabiegu bądź Usługi.
- Do zgłoszenia reklamacji konieczne jest udowodnienie wykonania Zabiegu lub Usługi w Salonie w dowolnej formie oraz przedstawienie pełnej dokumentacji fotograficznej, bądź innej formy dowodowej, związanej z przedkładaną sprawą.
- Złożenie reklamacji przez Klienta może odbyć się drogą mailową, za pośrednictwem listu poleconego nadanego na adres Salonu albo poprzez osobiste stawiennictwo w Salonie z dokumentem w formie pisemnej. W każdym z tych przypadków konieczne jest dołączenie dokumentów i informacji wskazanych w § 9 pkt 2.
- Brak udokumentowania reklamacji, zgodnie z koniecznymi dokumentami wskazanymi w § 9 pkt 2, spowoduje brak jej rozpatrzenia przez Salon.
- Salon zastrzega sobie prawo do rozpoznania przedłożonej reklamacji w terminie 14 dni.
- W przypadku uznania reklamacji Salon dokona zwrotu ceny Zabiegu lub Usługi Klientowi oraz umożliwi mu skorzystanie z nieodpłatnego Zabiegu lub Usługi korygującej, które wykona osoba przełożona nad Pracownikiem wykonującym pierwotny Zabieg bądź Usługę. Salon może zaproponować dodatkowe korzyści w ramach zadośćuczynienia.
- W przypadku odmowy uznania reklamacji Klientowi przysługuje prawo do odwołania się od tej decyzji w terminie 14 dni. W postępowaniu odwoławczym powyższe postanowienia stosuje się odpowiednio.
- W przypadku kwestionowania Zabiegu lub Usługi zaraz po jego wykonaniu, Klient nie jest zwolniony z zapłaty za wykonaną usługę. W przypadku zasadności jego żądań ewentualny zwrot zostanie dokonany w pełnej wysokości. Salon zastrzega sobie jednak możliwość zwolnienia Klienta z opłaty w przypadku oczywiście zasadnych podstaw reklamacji.
§ 11
Vouchery prezentowe
- Salon prowadzi sprzedaż kuponów prezentowych – voucherów.
- Vouchery prezentowe są kuponami kwotowymi, które można wykorzystać:
a) tylko i wyłącznie na Zabiegi i Usługi w Salonie
- Vouchery prezentowe mają określony termin ważności – 3 miesiące od daty zakupu.
- Vouchery prezentowe nie podlegają wymianie na gotówkę.
§ 12
Pozostałe postanowienia
- Na terenie całego Salonu obowiązuje całkowity zakaz palenia i używania tytoniu oraz wyrobów tytoniowych i nikotynowych, w tym papierosów elektronicznych, jak również obowiązuje całkowity zakaz spożywania napojów alkoholowych oraz innego rodzaju używek i środków odurzających.
- Zabrania się wprowadzania zwierząt na teren Salonu.
§ 12
Postanowienia końcowe
- Każdy Klient ma prawo wglądu do regulaminu, cennika i certyfikatów na jakie powołuje się Salon lub Pracownicy.
- Salon ma prawo dokonywać swobodnych zmian w cenniku zwłaszcza w zakresie wprowadzania odpowiednich zniżek i rabatów dla Klientów.
- Wszystkie osoby znajdujące się na terenie Genobeauty zobowiązane są do przestrzegania niniejszego regulaminu i stosowania się do sugestii pracowników.
- Salon zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie. Nowe postanowienia są wiążące od momentu ich opublikowania w Salonie. Do rezerwacji i Zabiegów oraz Usług wykonanych przed zmianą stosuje się postanowienia dotychczasowe.
- Wszelkie spory wynikające ze świadczonych usług kosmetycznych powinny być w pierwszej kolejności rozwiązywane polubownie.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od 2020 r.